Έχουμε Μνήμη Χρυσόψαρου για τις Τιμές του Ρεύματος;

Είναι διάχυτη στον Τύπο, στα ΜΜΕ ακόμα και στα κοινωνικά δίκτυα, η εντύπωση ότι οι τιμές του ρεύματος για τους οικιακούς καταναλωτές έχουν επανέλθει στα επίπεδα που ήταν πριν από την κρίση. Άλλωστε για τον λόγο αυτό υποτίθεται ότι το κράτος κατήργησε την σχετική επιδότηση. Επιβεβαιώνεται λοιπόν ακόμα μια φορά ότι οι διαμορφωτές της επικαιρότητας και της κοινής γνώμης έχουν μνήμη χρυσόψαρου – δηλαδή καθόλου μνήμη. Γιατί η αλήθεια είναι διαφορετική. Το ρεύμα στοιχίζει σήμερα 37% περισσότερο από ότι στοίχιζε πριν από την κρίση. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα αντλούνται από την βάση δεδομένων που τηρεί το allazorevma.gr με σκοπό την κατάρτιση του Δείκτη Τιμών του.
 
Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι να παρατηρήσει κανείς τους λόγους για τους οποίους υπάρχει αυτή η αύξηση. Στην τελευταία δεξιά στήλη φαίνεται ότι η αύξηση των 62 ευρώ την μεγαβατώρα μεταξύ των δύο “Κανονικών” περιόδων – Πριν και Μετά την κρίση, οφείλεται κατά 18 ευρώ στην αυξημένη (ακόμα) χονδρική τιμή και κατά 20 ευρώ στην  αύξηση των Ρυθμιζόμενων χρεώσεων (οι οποίες βέβαια δεν έχουν καμία σχέση με την κρίση). Αυτοί οι δύο παράγοντες εξηγούν τα 38 ευρώ της διαφοράς και αφήνουν ανεξήγητα εκ πρώτης όψεως τα υπόλοιπα 24 ευρώ την μεγαβατώρα. Το πιο πιθανό είναι ότι τα 24 αυτά ευρώ την μεγαβατώρα ισοδυναμούν με ισόποση αύξηση του μικτού περιθωρίου των Παρόχων. Το ενδιαφέρον ερώτημα είναι γιατί αυξήθηκε αυτό το περιθώριο και το αν (και πόσο) θα διατηρηθεί στο υψηλότερο αυτό επίπεδο. Είμαστε σίγουροι ότι το κράτος θα αναρωτηθεί για αυτό.
 
Αλλά “συν Αθηνά και Χείρα Κίνει”. Οι καταναλωτές έχουν κάθε συμφέρον να ενεργοποιηθούν στην αγορά χωρίς να περιμένουν το κράτος. Να διεκδικήσουν τα 24 αυτά ευρώ την μεγαβατώρα – και πολύ περισσότερα!  Το allazorevma.gr υπολογίζει ότι ένας μέσος καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσει ένα ποσό της τάξεως των 120-150 ευρώ τον χρόνο φεύγοντας από τα ακριβά πράσινα τιμολόγια (ειδικά της ΔΕΗ) και επιλέγοντας την καλύτερη προσφορά στην αγορά αυτή την στιγμή.
 
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Scroll to Top