Πολλοί καταναλωτές παρατηρούν ότι συνέχισαν να χρεώνονται για ρήτρα αναπροσαρμογής σε λογαριασμούς που πήραν μετά τον Αύγουστο του 2022, οπότε και τυπικά καταργήθηκαν με κρατική απόφαση. Αυτό προκαλεί σύγχυση και εύλογα ερωτηματικά. Το allazorevma.gr προσπαθεί να διευκρινίσει.
Η χρέωση ρήτρας σε λογαριασμούς μετά τον Αύγουστο δεν είναι παράτυπη ή παράλογη, εφόσον ο λογαριασμός καλύπτει περίοδο κατανάλωσης πριν την 31/7/22.
Είναι γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών δεν είναι σε θέση να ελέγξει την ακρίβεια της χρέωσης της ρήτρας αναπροσαρμογής. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, η κατάσταση όμως επιδεινώθηκε με την μετάβαση στην νέα διαδικασία.
Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις, με βάση δειγματοληπτικές παρατηρήσεις στην αγορά, ότι συγκεκριμένοι Πάροχοι – όχι όλοι – έχουν καταχραστεί την αδυναμία των καταναλωτών να ελέγξουν τις χρεώσεις ρήτρας αναπροσαρμογής, χρεώνοντας ποσά με υπολογισμούς που παραβιάζουν την σύμβαση προμήθειας ή τουλάχιστον την στοιχειώδη καλή πίστη.
Δυστυχώς η ΡΑΕ και ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν είναι, επί του παρόντος, σε θέση να δώσουν λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
Το πρόβλημα λογικά θα τείνει να ελαχιστοποιηθεί, γιατί οκτώ μήνες μετά την κατάργηση της ρήτρας, μόνο ένας πολύ τολμηρός Πάροχος θα εξακολουθήσει να χρεώνει ρήτρα αναπροσαρμογής για περίοδο κατανάλωσης πριν τους οκτώ αυτούς μήνες.
Στην περίπτωση αυτή το allazorevma.gr προτείνει στους καταναλωτές το αυτονόητο: Με το που δούν ρήτρα αναπροσαρμογής στον επόμενο λογαριασμό τους – ακόμα και αν είναι σίγουροι ότι είναι σωστά υπολογισμένη – να φύγουν από τον Πάροχο που τον έστειλε το συντομότερο δυνατό: Γιατί είναι επικίνδυνος – είτε επειδή είναι απρόσεκτος είτε επειδή είναι περισσότερο λαίμαργος από ότι είναι θεμιτό.